in 2017

Het aantal maandelijkse unieke bezoekers van het patiëntenportaal is gestegen van 9.000 in 2016 naar

11.000
UMC Utrecht
in beweging 
WKZ
Sportief 

We bevorderen daarom een gezonde leefstijl en ondersteunen onze patiënten om gezonde keuzes te maken en naar vermogen zelf de regie te nemen over hun gezondheid. We hebben aandacht voor (beperkte) gezondheidsvaardigheden en zetten in op meer bewegen, gezonde voeding en stoppen met roken. Dit doen we binnen het thema Gezond houden wat gezond is een van de twee duurzaamheidsthema’s waar we op focussen. Hieronder vallen onder andere de projecten: 

Het is onze missie om gezondheid te bevorderen. Wie niet gezond is, willen we genezen en wie gezond is, willen we gezond houden. 

Gezond houden
wat gezond is 

In 2017 hebben we een gezondheidscursus over kindzorg georganiseerd voor het algemene publiek. 82 mensen hebben hieraan deelgenomen. Daarnaast hebben we 11 publiekslezingen georganiseerd voor in totaal 1.750 aanwezigen.

GEZONDHEIDSCURSUS
& PUBLIEKSLEZINGEN

Een mooi voorbeeld van hoe het UMC Utrecht werkt aan zorginnovatie is onze deelname aan de landelijke ‘Hackathon’ binnen umc’s in mei 2017. In een weekend hebben 150 mensen (zorgverleners, studenten, ICT’ers, externe bedrijven) in 19 teams gewerkt aan innovatieve zorgoplossingen. Drie van deze innovaties nemen we in 2018 in gebruik. Ook de landelijke winnaar van de Hackathon kwam uit het UMC Utrecht. 

UMC UTRECHT WINT
DUTCH HACKING
HEALTH 2017

Dagelijks werken onze
professionals gepassioneerd om
de beste zorg aan patiënten…


ADAM

De in 2016 ingezette maatregelen om de kwaliteit van zorg en de patiëntveiligheid te…


eHealth

Met behulp van onder andere de jaarlijkse CQ-index verkrijgen we inzicht in… 

Patiënten-
portaal 

Het UMC Utrecht zet sterk in op continue verbetering van zorg, zorgvernieuwing en…

Personalisering
van de zorg 

Onze kerntaken (zorg, onderzoek en onderwijs) kunnen we alleen goed doen als we gebruik… 

Patiënten-
participatie 

In 2016 zijn we begonnen
met het introduceren van een
nieuwe werkwijze binnen…

Samen voor
de patiënt 

van de patiënten is nu (zeer) tevreden over de communicatie bij opname en ontslag 

97%

Het verlenen van zorg aan patiënten is een van onze drie kerntaken. Deze zorg proberen we continu te verbeteren. Dit doen we door de medische kennis die wij opdoen binnen onze andere kerntaak onderzoek, door steeds te evalueren of wat we doen beter kan en te luisteren naar de behoeften van medewerkers en patiënten. We streven hierbij naar een optimale verbinding met patiënten en we stemmen onze zorg zoveel mogelijk af op de individuele behoefte. Hiervoor is het belangrijk dat wij patiënten en hun omgeving goed kennen. We hebben daarom nauw contact met patiënten en hun naasten en met ketenpartners in het netwerk rond patiënten, zoals huisartsen, regionale ziekenhuizen en andere behandelcentra.

Dagelijks werken onze
professionals gepassioneerd om
de beste zorg aan patiënten…

Actief
leren 

De in 2016 ingezette maatregelen om de kwaliteit van zorg en de patiëntveiligheid te…

Kwaliteit en
patiëntveiligheid 

Met behulp van onder andere de jaarlijkse CQ-index verkrijgen we inzicht in… 

Waardering
patiënten
Zorg
UMC Utrecht
in beweging 
WKZ
Sportief 

We bevorderen daarom een gezonde leefstijl en ondersteunen onze patiënten om gezonde keuzes te maken en naar vermogen zelf de regie te nemen over hun gezondheid. We hebben aandacht voor (beperkte) gezondheidsvaardigheden en zetten in op meer bewegen, gezonde voeding en stoppen met roken. Dit doen we binnen het thema Gezond houden wat gezond is een van de twee duurzaamheidsthema’s waar we op focussen. Hieronder vallen onder andere de projecten: 

Het is onze missie om gezondheid te bevorderen. Wie niet gezond is, willen we genezen en wie gezond is, willen we gezond houden. 

Gezond houden
wat gezond is 

in 2017

11.000

Het aantal maandelijkse unieke bezoekers van het patiëntenportaal is gestegen van 9.000 in 2016 naar

Dagelijks werken onze
professionals gepassioneerd om
de beste zorg aan patiënten…


ADAM

De in 2016 ingezette maatregelen om de kwaliteit van zorg en de patiëntveiligheid te…


eHealth

Met behulp van onder andere de jaarlijkse CQ-index verkrijgen we inzicht in… 

Patiënten-
portaal 

Het UMC Utrecht zet sterk in op continue verbetering van zorg, zorgvernieuwing en…

Personalisering
van de zorg 

Onze kerntaken (zorg, onderzoek en onderwijs) kunnen we alleen goed doen als we gebruik… 

Patiënten-
participatie 

In 2016 zijn we begonnen
met het introduceren van een
nieuwe werkwijze binnen…

Samen voor
de patiënt 

Dagelijks werken onze
professionals gepassioneerd om
de beste zorg aan patiënten…

Actief
leren 

De in 2016 ingezette maatregelen om de kwaliteit van zorg en de patiëntveiligheid te…

Kwaliteit en
patiëntveiligheid 

Met behulp van onder andere de jaarlijkse CQ-index verkrijgen we inzicht in… 

Waardering
patiënten

In 2017 hebben we een gezondheidscursus over kindzorg georganiseerd voor het algemene publiek. 82 mensen hebben hieraan deelgenomen. Daarnaast hebben we 11 publiekslezingen georganiseerd voor in totaal 1.750 aanwezigen.

GEZONDHEIDSCURSUS
& PUBLIEKSLEZINGEN

Een mooi voorbeeld van hoe het UMC Utrecht werkt aan zorginnovatie is onze deelname aan de landelijke ‘Hackathon’ binnen umc’s in mei 2017. In een weekend hebben 150 mensen (zorgverleners, studenten, ICT’ers, externe bedrijven) in 19 teams gewerkt aan innovatieve zorgoplossingen. Drie van deze innovaties nemen we in 2018 in gebruik. Ook de landelijke winnaar van de Hackathon kwam uit het UMC Utrecht. 

UMC UTRECHT WINT
DUTCH HACKING
HEALTH 2017

van de patiënten is nu (zeer) tevreden over de communicatie bij opname en ontslag 

97%

Het verlenen van zorg aan patiënten is een van onze drie kerntaken. Deze zorg proberen we continu te verbeteren. Dit doen we door de medische kennis die wij opdoen binnen onze andere kerntaak onderzoek, door steeds te evalueren of wat we doen beter kan en te luisteren naar de behoeften van medewerkers en patiënten. We streven hierbij naar een optimale verbinding met patiënten en we stemmen onze zorg zoveel mogelijk af op de individuele behoefte. Hiervoor is het belangrijk dat wij patiënten en hun omgeving goed kennen. We hebben daarom nauw contact met patiënten en hun naasten en met ketenpartners in het netwerk rond patiënten, zoals huisartsen, regionale ziekenhuizen en andere behandelcentra.

Zorg